Taina Crucii aduce cu sine
schimbarea perspectivei asupra lumii, prin care se vindecă deficitul de
participare al creației în raport cu Dumnezeu și cu propriul său logos și chip,
făptura experiind starea iconică a unirii cu cele divine, prin împărtășirea de
harul, pacea și milostivirea Sfintei Treimi: „Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în
crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru
mine, şi eu pentru lume! Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este
ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă. Şi câţi vor umbla după
dreptarul acesta, – pace şi milă asupra lor şi asupra Israelului lui Dumnezeu!”
(Gal. 6, 14-16). Ascensiunea spre Dumnezeu a creației nu poate fi astfel
realizată decât prin adâncirea corelativă a elementului chenotic, proprie dimensiunii
crucii, ce face posibilă semănarea și rodirea prezenței lucrătoare în câmpul eshatologic
al dragostei dumnezeiești: „Să nu încetăm de
a face binele, căci vom secera la timpul său, dacă nu ne vom lenevi” (Gal. 6, 9).
Florin Caragiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu