„Iar
în ceasul al nouălea a strigat Iisus cu glas mare, zicând: Eli, Eli, lama
sabahtani? adică: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?” (Matei
27, 46). Starea generală a lumii este una de aparentă părăsire, care, după
Sfânta Scriptură, este o reflectare a stării omului care „a părăsit pe Dumnezeu, Cel ce l-a făcut
şi a dispreţuit cetatea mântuirii sale” (Deuter. 32, 15).
Cu
toate acestea, Dumnezeu nu ne părăsește niciodată, învăluindu-ne viața în taina
iconomiei Sale, făcând să răsară lumina nădejdii peste chipul celor ce-L caută
și nădăjduiesc în numele Lui (Ps. 9, 10). Întrupându-se, Fiul lui Dumnezeu a
venit în lume „ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică”
(Ioan 3, 15).
Vestea
cea bună a Evangheliei lui Hristos este că Dumnezeu nu ne-a părăsit, ci vine
până la noi, impropriindu-și toate cele ale noastre, afară de păcat,
asumându-și condiția noastră de părăsire, pentru a ne sprijini din chiar miezul
firii și a ne restaura chipul desfigurat de cădere, pentru a învia firea
noastră în însoțire cu viața dumnezeiască și a ne anunța, după slăvita Sa
înviere, intimitatea unui mod ultim al prezenței Sale: „Eu cu voi sunt în toate
zilele, până la sfârşitul veacului” (Matei 28, 20).
Vestea
cea bună, că Dumnezeu nu ne-a părăsit, dă chip demnității umane filiale și se
prelungește în responsabilitatea de a „deschide
gura (...) pentru cel mut şi pentru pricina tuturor părăsiţilor” (Pilde 31, 8).
Semnul
apropierii împărăției Cerurilor este disponibilitatea sufletească a unei
conștiințe iubitoare de a fi prezentă și lucrătoare în mijlocul unei lumi
amenințate de indiferență, izolare, absență.
Florin
Caragiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu