Sfântul Simeon Teolog dă unul dintre argumentele teologico-mistice ale
cinstirii Moaștelor Sfinților. El spune că "sufletele Sfinților (...) prin
harul și unirea Duhului Sfânt se lipesc de Dumnezeu încă fiind ele în
trupuri". Harul și unirea Sfântului Duh prezente în trupurile Sfinților le
fac nestricăcioase, cu bună mireasmă, izvorâtoare de mir, vindecătoare în unele
cazuri rânduite de Dumnezeu, ca mărturie divină a sfințeniei lor. Prezența lui
Dumnezeu în ele le împărtășește caracterul de icoane ale sfințeniei divine, ce
revarsă harul Lui asupra celor ce le cinstesc. Astfel, li se cuvine cinstire și
închinare, care sunt adresate lui Dumnezeu Cel prezent în ele și Sfântului
respectiv. De aceea, un mod de gândire creștină
care refuză cinstirea Sfintelor Moaște se cantonează în zona iconoclasmului.
Florin Caragiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu