joi, 10 ianuarie 2019

ca să visezi și să-nviezi



lui Matei

i se vedeau fluierele albe ale picioarelor
ochii albaștri
cerul rănit al gurii
nu știam ce să facem
lăsați, a zis, e gata
șirul lung de strămoși se prinsese de el
ca de o ultimă speranță
rugăciunea țâșnea din vasul gol
ca o lumină pliată pe forme

e altfel decât ne imaginăm 

vântule, prietene
n-am știut de unde vii, unde te duci
odihnești în mine
e bine
dă-mi haina ta, îți dau cămașa
întorc obrazul, mergi cu mine o milă
n-ai toiag de drum
n-am bani la cingătoare
suflă-mi vorba salvatoare
sunt țărâna ta ușoară, ia-mă pe sus

am văzut pasărea făcându-și avânt și zburând
atrasă de un magnet nevăzut
vai nouă
ochii s-au întors înlăuntru
agățat de noi plângea neamul
mușcând din noapte sub ceruri deschise
totul se schimbă-ntr-o clipită
în care poveștile se scriu
cu viteza timpului amețit de vin
în jurul lui se-adună vulturii

lumea e singură cuc
bate-o pe umeri
spune-i că în carafă mai e dragoste
cât pentru un mers pe ape
spre vii, spre morți
spre făgăduințele ce ne leagă de o nouă zi

unde este virtutea?
unde e dragostea?
moartea a plecat
vor veni musafirii
punem în inima noastră
gestul de păpușă stricată: repară-mă!

Iisuse, pe buze îmi curge
numele Tău ca o apă vie și clară
vino și vezi
setea-mi alină
de înger, de om și de fiară
în inima mea
am locuri de veci câte-n stele
mă-ngrop și eu
cu tot cu visele mele


Niciun comentariu: