sâmbătă, 16 iulie 2016

Frumusețea lucrurilor ultime (40)


„Văzut-am mai înainte pe Domnul înaintea mea pururea, că de-a dreapta mea este ca să nu mă clatin.  Pentru aceasta s-a veselit inima mea şi s-a bucurat limba mea, dar încă şi trupul meu va sălăşlui întru nădejde” (Ps. 15, 8-9).  Conștiința prezenței lui Dumnezeu impulsionează sufletul, mintea și trupul să își transcendă limitele și să își găsească echilibrul într-o mișcare dinamică de înaintare în orizontul tainei, al unei vieți dumnezeiești ce copleșește păcatul, slăbiciunea și moartea.
Prin prisma vederii lui Dumnezeu, imaginea creației capătă adâncime, fiind privită în perspectiva veșniciei, atrasă de curentul unei vieți înviate și transfigurate, a veacului ce va să fie.
Simțământul prezenței lui Dumnezeu este paradoxal. Pe de o parte se aseamănă unei amintiri din viitor, transportând în clipă ceva din consistența veșniciei, care trezește o disponibilitate spre schimbare a minții (metanoia)  în raport direct cu sporirea simțământului de dragoste ce ne leagă de toate celelalte ființe, prin înrâurirea harului divin.
Pe de altă parte, această prezență nu numai că ne orientează intenția, ci și ne susține voința, fiind resimțită în proximitatea de-a dreapta, indicație a unui suport continuu din partea iconomiei divine, ce poate oricând răsturna un eșec personal într-un prilej de schimbare a perspectivei și reînnoire a viziunii.
Roadele acestei efervescențe resimțite sub atingerea prezenței dumnezeiești se pot vedea în câmpul conștiinței (bucuria inimii), al limbajului (capacității de comunicare), dar și al organicului (animat de presimțirea învierii), ce sunt revitalizate și reunificate prin părtășia la filiația Logosului întrupat.  

Florin Caragiu




Niciun comentariu: