Turnul
lui Babel e imaginea unei conceperi individualiste, concurențiale a urcușului spre cele dumnezeiești. În fapt, ființa noastră lăuntrică are acea logosică
dimensiune ce face ca accesul spre Dumnezeu să fie cu putință numai pe temeiul
chipului dumnezeiesc al comuniunii și în orizontul acelui unic Trup în care
zidirea e chemată să fie părtașă, primind înnoirea și învierea la viața cea
pururea fericită. „În aceasta am
cunoscut iubirea: că El Şi-a pus sufletul Său pentru noi, şi noi datori suntem
să ne punem sufletele pentru fraţi” (I In. 3, 16). Așadar, ascensiunea
spirituală nu poate avea loc, în sens creștin, decât în taina chenozei, a
micșorării de sine pentru a face loc în noi vieții lui Hristos ce cuprinde ca
într-o icoană chipurile/logoii tuturor făpturilor. Și astfel, un semn al sporirii
duhovnicești apare a fi aplecarea față de toată zidirea suferindă
și rătăcită cu dragostea cu care Sfânta Treime ne iubește. Înălțându-se cu
trupul la cer, Hristos cel Înviat a arătat că menirea întregii creații,
spirituale și materiale, este preschimbarea modului de viață prin unirea cu
Dumnezeu. Solidaritatea vieții de creație: om-înger-natură este esențială în
acest demers de accedere la cele dumnezeiești.
Florin
Caragiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu