Pătimirea
sfinților martiri a fost o asumare conștientă a condiției umane în ultimele ei
implicații, ce privesc posibilitatea rodirii ei eshatologice, prin părtășia la „suferinţa şi la împărăţia şi la
răbdarea în Iisus” (Apoc. 1, 9). Pătimirea pentru dragostea lui Hristos face
simțită prezența Lui în viața noastră. În acest fel, ceea ce ne susține în asumarea
suferinței este pe de o parte mângâierea ce prisosește prin Hristos odată cu
pătimirile Lui întru noi (II Cor. 1, 5), iar pe de alta, întrezărirea măririi
ce ni se va descoperi, ce covârșește pătimirile vremii de acum (Rom. 8, 18).
Aceasta ne duce la desăvârșire, la o împuternicire până la neclintire în bine (I
Pt. 5, 10). Primită cu dispoziția participării la viața lui Hristos, suferința
cu trupul constituie o ardere a păcatului (I Pt. 4, 1) în cel ce este făcut viu
cu duhul (I Pt. 3, 18).
Florin
Caragiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu